Proponujemy trening, który dostarczy ćwiczeń, samoświadomości i wiedzy zwiększających emocjonalną inteligencję, poprzez wzrost: rozumienia tego, co przeżywamy my i inne osoby, świadomości z czego wynika to, co przeżywamy i do czego prowadzi, umiejętności nazywania i wyrażania emocji w sposób konstruktywny, otwartości na doświadczanie „ w pełni” emocji bez pomnażania ich negatywnego wpływu na nasze cele, na inne osoby i nasze relacji z innymi osobami.
Powody:
Inteligencja emocjonalna – zdolność do inteligentnego korzystania z siły i treści emocji, jakie sami przeżywamy w danej sytuacji i jakie w tej sytuacji przeżywają inne osoby, prowadząca do planowania i osiągania celów, w sposób budujący możliwość otwartej, długoterminowej, mądrej komunikacji i współpracy. Tak mogłaby brzmieć kompetencyjna i operacyjna definicja IE w biznesie.
Zapewne pamiętamy niejedną sytuację, kiedy poddaliśmy się emocjom i zrobiliśmy coś, co nas samych zaskoczyło lub nie zrobiliśmy czegoś, co wcześniej zaplanowaliśmy; za każdym razem otrzymując rezultaty inne od tych, których chcieliśmy, często dużo gorsze lub nawet szkodliwe dla nas. Pamiętamy również sytuacje, w których widzieliśmy lub doświadczaliśmy na sobie jak emocje jakim poddani byli nasi rozmówcy, sprawiały, że nie mogliśmy się z nimi porozumieć lub stawialiśmy się obiektem ich ataku. Za każdą z tych sytuacji „stały” emocje, silniejsze niż plany, postanowienia i racjonalne, logiczne analizy i decyzje; emocje – uczucia, kłopot w opanowaniu i powstrzymaniu ich eskalacji, oraz brak świadomości uczuć, których „właśnie” doświadczamy, nawyków reakcji emocjonalne i wrażliwości na uczucia innych osób. Do pewnego stopnia emocje możemy kontrolować, twórczo kontrolować, tzn. nie tłumić ale nie działać mechanicznie pod ich wpływem; przeżywać – nazywać – rozumieć – korzystać z ich siły i z informacji, jakie nam one o nas przekazują.
Miejsce szkolenia:
Tematyka treningu:
- Emocje – uczucia: rodzaje emocji, stopnie emocji, treści emocji
- Inteligencja emocjonalna: przykłady, test, definicja
- Cykl emocjonalny: psychologiczny, neuronalny, fizjologiczny
- Nawyki emocjonalne: jak „zazwyczaj” reagujemy w sytuacji gdy…
- Świadomość emocji: co czuję, jak to nazywam, jak o tym mówić
- Empatia: co czują inni, skąd to wiemy, jak o tym rozmawiać
- Samokontrola: jak wpływać na siłę i treść doświadczanych emocji
- Emocje w pracy: relacje i rozmowy, postawy i zachowania, zarządzanie
- Emocje a potencjały: pewność siebie, kreatywność, asertywność
- Emocjonika: najlepsze praktyki inteligencji emocjonalnej
Metody:
- Doświadczenie z emocjami w treści
- Refleksja wrażeń i wniosków z doświadczeń
- Dyskusja przykładów, teorii i modeli wyjaśniających
- Trening umiejętności / zachowań / nawyków
- Wnioski do codziennej praktyki zawodowej
- Wymiana doświadczeń i opinii
Nasi specjaliści od konsultingu:
Jerzy Pocica
Ukończył w 1986 r. Wydział Filozoficzno – Historyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego- Instytut Psychologii – Dyplom magistra psychologii.
Uzyskał Dyplom Podyplomowego Studium Bankowości i Finansów Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie – 1993 r.
Od listopada 1996 r. uczestniczył w polsko-brytyjskim programie szkolenia trenerów kadr zarządzających MATRIK realizowanym przez The British Council oraz Know-How Fund.
Od 1994 r. prowadzi – szkolenia , treningi umiejętności dla kadry zarządzającej, przedstawicieli handlowych, doradców , zespołów pracy, menedżerów administracji samorządowej, agentów ubezpieczeniowych.
LECH GÓRNIAK
Doktor psychologii społecznej. Kilkunastoletni staż w prowadzeniu szkoleń i programów doradczych i konsultingowych z zakresu komunikacji w organizacji, kompetencji menedżerskich, twórczego rozwiązywania problemów, zarządzania różnorodnością w organizacji.
Współautor i wykonawca ponad dwustu projektów szkoleniowych i doradczo-konsultingowych.
Adiunkt na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wcześniej – w Zakładzie Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i współautor artykułów i książek z tematyki psychologii relacji międzyludzkich, komunikacji, zarządzania organizacją, przywództwa, negocjacji i doradztwa.