Komunikacja i autoprezentacja
Umiejętności komunikacyjne to jedne z najbardziej cenionych umiejętności przez pracodawców. Jednocześnie, ponieważ stale się komunikujemy, mamy ciche założenie, że robimy to dobrze i że nie musimy w specjalny sposób się tego uczyć.
Tymczasem nasze codzienne komunikowanie bywa pełne nawyków i schematów, które osłabiają naszą efektywność i zdolność budowania relacji.
Umiejętność dobrego komunikowania się i autoprezentacji istotnie zwiększa nasz wpływ na ludzi, efektywność osobistą, siłę wizerunku czy pozycję w środowisku zawodowym.
Dzięki temu szkoleniu:
- Poznasz i przeanalizujesz zasady i czynniki efektywnej komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji.
- Pogłębisz rozumienie siebie w komunikacji i relacjach międzyludzkich – mocnych i słabych stron swojego stylu, nawyków komunikowania.
- Przećwiczysz i udoskonalisz sprawność używania różnych „języków komunikacji”, pomocnych w autoprezentacji, nawiązywaniu relacji, rozmowie, przekonywaniu.
- Zwiększysz świadomość swojej autoprezentacji, wrażenia jakie wywiera się na ludziach,
- Poznasz zachowania służące budowaniu pozytywnej, pewnej autoprezentacji.
- Rozwiniesz umiejętności budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych opartych na zasadach partnerstwa, współpracy, otwartości, inspiracji, zaufania.
- Przećwiczysz sposoby efektywnej komunikacji, min.: aktywnego empatycznego słuchania, gestów – słów – sposobów mówienia wywierających pozytywny wpływ, skutecznego argumentowania, konstruktywnej dyskusji różnicy zdań, informacji zwrotnej pozytywnej i krytycznej, rozpoznawania i dostosowywanie się do stylu komunikacji rozmówcy, wywierania wpływu sposobem komunikacji.
- Fundamenty – komunikacja jako droga do – „bliżej siebie…”
- cele, sfery i obyczaje dobrej komunikacji – po co umiejętności komunikowania
- poziomy komunikacji – od informacji do relacji, prymat relacji nad informacją,
- komunikowanie się jedno – i dwukierunkowe,
- narzędzia komunikacji – słowo, gest, intonacja, kontekst, relacja,
- uszy komunikacji – na jak wiele sposobów jesteśmy słuchani,
- gry psychologiczne jakie uprawiamy podczas rozmowy,
- humor jako narzędzie komunikacji i porozumienia,
- konstruktywne założenia i przekonania na temat komunikacji.
- Rozpoznanie – osobiste style komunikacji
- skąd się dowiedzieć jak się komunikuję – nawyki komunikowania się,
- jak rozpoznać wzory i style komunikowania się współpracowników,
- czy i jak można doskonalić swoje umiejętności komunikacji,
- autorytet, charyzma, wpływ, efektywność a sposoby komunikowania.
- Autoprezentacja
- co to jest autoprezentacja: pułapki i cele autoprezentacji,
- co wpływa na wizerunek: na co nasi rozmówcy zwracają uwagę,
- nieświadoma i świadoma – celowa autoprezentacja,
- autoprezentacja a sposób komunikowania,
- zasady celowej autoprezentacji – „stała kosmologiczna” autoprezentacji,
- Trening komunikacji – narzędzia i zasady komunikacji
- komunikacja werbalna i niewerbalna – spójność, obraz, dopasowanie
- sposoby pozytywnej autoprezentacji – co i jak autoprezentować,
- dobre bo skuteczne sposoby komunikacji podczas zebrań i spotkań,
- metody aktywnego słuchania – empatia emocjonalna i poznawcza,
- zrozumiałość – zasady i 4 narzędzia zrozumiałego komunikowania się,
- wywieranie wpływu – „podążania za” przed prowadzeniem,
- informacja zwrotna – po co, kiedy i jak ją mówić
- emocje jako informacja – jak radzić sobie z emocjami w komunikowaniu,
- dyskusja różnic zdań – jak dyskutować, aby zachować relacji i wykorzystać różnice do doskonalenia relacji i efektywności działania.
- Przepisy – komunikacja w różnych sytuacjach
- asertywna komunikacja w sytuacjach manipulacji, agresji, presji,
- konflikty – zasady i sposoby komunikowania się w konfliktach,
- perswazja – techniki komunikowania się w perswazji i wpływie,
- autoprezentacja – narzędzia komunikacji w autoprezentacji publicznej,
- dyskusja – rodzaje dyskusji i wzory dobrego komunikowania w dyskusji,
- Podsumowanie
- sesja plakatowa prac na wybrane tematy komunikacji – wręczanie nagród,
- cross komunikacyjny – cocktail party autoprezentacji i informacji zwrotnej,
- wnioski i plany wdrożenia w praktykę poznanych zasad i technik komunikacji,
Szkolenie jest skierowane do osób chcących działać efektywniej pomimo towarzyszącej presji, poznać wpływ stresu na nasze ciało i umysł i nauczyć się stosowania technik ograniczających stres.
- Szkolenie prowadzone jest w grupie liczącej do 14 osób.
- Czas trwania (ilość dni) szkolenia: 2 dni
- Miejsce: Kraków
- Koszt uczestnictwa: 1290 zł za osobę (+23% VAT)
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w szkoleniu, sali szkoleniowej i jej wyposażenia, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych i obiadowych.
W cenie nie są zawarte koszty noclegu oraz transportu.
Dodatkowe korzyści ze szkolenia:
- możliwość konsultacji związanych z tematem szkolenia z prowadzącym szkolenie w terminie do miesiąca od momentu zakończenia warsztatów
- certyfikat ukończenia szkolenia
- ciekawe, uzupełniające wiedzę zdobytą na szkoleniu materiały