Czym jest konsulting?
Konsulting to wielostronna i metodyczna analiza sytuacji klienta, opracowywanie optymalnych działań wyjścia z sytuacji, przekazywanie potrzebnych umiejętności, wiedzy, postaw i metod, służących naprawie – optymalizacji – rozwojowi, oraz wsparcie Klienta we wdrożeniu zaplanowanych działań w praktykę codziennego i strategicznego funkcjonowania.
Analiza
Tego, co nas nie zadowala w aktualnej sytuacji oraz tego, jak chcemy żeby było; rzetelna, wielostronna, twórcza, głęboka i trafna, efektywna w wyborze i zaplanowaniu optymalnego rozwiązania.
Działanie twórcze
Aby tworzyć wiele hipotez zrozumienia sytuacji i potrzeb oraz jeszcze więcej opcji rozwiązań; tworząc warunki i angażując kogo potrzeba, do twórczego myślenia a potem do skutecznego działania.
Akceptacja
Faktu, że mimo swojej wiedzy i doświadczenie możemy potrzebować wsparcia z zewnątrz, spoza granic naszej organizacji; a potem kiedy już będzie jasne, co trzeba zrobić, dla faktu, że zmiana wymaga wizji, pewności, odwagi, wytrwałości i konsekwencji.
Partnerstwo
Klienta i konsultanta w analizie sytuacji, tworzeniu rozwiązań i ich wdrażaniu oraz w otwartym, uczciwym określaniu oczekiwań i granic odpowiedzialności.
Odpowiedzialność
Za rzetelność i skuteczność zastosowanych metod konsultingu, aby pewnie, szybko, efektywnie i uczciwie dawały Klientowi założony efekt; oraz za ludzi, zasoby i organizacje, aby w procesie zmiany zyskali na wartości, dostali impuls do rozwoju.
Metody
Które pomagają pewnie zrozumieć co się dzieje i znaleźć najmocniejsze rozwiązanie, jak przejść sprawnie od stanu braku, problemu, stagnacji, do stanu optymalizacji działania, rozwoju i wzrostu wartości.
Proponujemy proces konsultingu złożony z 8 etapów:
- Kontakt: dobra relacja i wzajemne zrozumienie klient – konsultant
- Analiza: zrozumienie sytuacji, natury problemów i potrzeb, celów klienta
- Kontrakt: cel, odpowiedzialność, metoda, czas – kto za co odpowiada
- Rozwiązania: pomysły rozwiązań służące dobrej zmianie sytuacji klienta
- Plany: działania i harmonogramy badania i/lub wdrożenia
- Wspieranie: koncentracja na atutach oraz motywowanie do zmiany
- Zastosowanie: koordynacja i współpraca w realizacji zaplanowanych działań
- Ewaluacja: badanie efektywności, oddanie do użytku
Kiedy konsulting?
Czasem znajdujemy się w sytuacji, w której czujemy, lub wiemy, że sprawy nie mają się tak, jakbyśmy chcieli – coś przestało działać i nie działa, coś działa inaczej, niż to zaplanowaliśmy, czegoś nam brakuje i nie wiemy do końca czego, chcemy znaleźć coś nowego, czego my jeszcze nie mieliśmy lub czego jeszcze w ogóle nie było.
Wtedy pojawia się potrzeba konsultingu – potrzeba aby ktoś inny, z boku, inaczej niż my spojrzał na sytuację/problem i we współpracy z nami wypracował najlepsze rozwiązania i wsparł w ich wdrażaniu.
Co oferujemy?
REALIZUJEMY projekty w dziedzinach:
- Komunikacja w organizacji: audyt i optymalizacja efektywnej komunikacji
- Satysfakcja pracowników: badanie poziomu satysfakcji pracowników
- System ocen pracowników: optymalizacja i wdrożenie systemu ocen pracowniczych
- Współpraca w organizacji: analiza jakości współpracy w organizacji
- Zarządzanie różnorodnością: badanie poziomu akceptacji dla różnic oraz rozwijanie kompetencji korzystania z różnorodności jako potencjału
- Badanie kultury organizacji: badanie jakości i wpływu kultury organizacji na efektywność działań w organizacji
- Jakość przywództwa i zarządzania: badanie jakości i stylów przywództwa w organizacji oraz ich wpływu na efektywność i satysfakcję pracowników
Zapytaj o konsulting
Nasi specjaliści od konsultingu
Jerzy Pocica
Ukończył w 1986 r. Wydział Filozoficzno – Historyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego- Instytut Psychologii – Dyplom magistra psychologii.
Uzyskał Dyplom Podyplomowego Studium Bankowości i Finansów Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie – 1993 r.
Od listopada 1996 r. uczestniczył w polsko-brytyjskim programie szkolenia trenerów kadr zarządzających MATRIK realizowanym przez The British Council oraz Know-How Fund.
Od 1994 r. prowadzi – szkolenia , treningi umiejętności dla kadry zarządzającej, przedstawicieli handlowych, doradców , zespołów pracy, menedżerów administracji samorządowej, agentów ubezpieczeniowych.
LECH GÓRNIAK
Doktor psychologii społecznej. Kilkunastoletni staż w prowadzeniu szkoleń i programów doradczych i konsultingowych z zakresu komunikacji w organizacji, kompetencji menedżerskich, twórczego rozwiązywania problemów, zarządzania różnorodnością w organizacji.
Współautor i wykonawca ponad dwustu projektów szkoleniowych i doradczo-konsultingowych.
Adiunkt na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wcześniej – w Zakładzie Psychologii Społecznej Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor i współautor artykułów i książek z tematyki psychologii relacji międzyludzkich, komunikacji, zarządzania organizacją, przywództwa, negocjacji i doradztwa.