Proponujemy trening, w którym poprzez wymianę doświadczeń, dyskusje problemów i wyzwań rozmowy oceniającej, przez ćwiczenie i obserwowania ćwiczeń oraz modelowanie optymalnej struktury i metody prowadzenia rozmowy, uczymy się jak prowadzić rozmowę oceniającą z sensem, rzeczowo, motywująco, z pożytkiem dla pracownika, siebie i organizacji.
Powody:
Systemy ocen to już dziś stały element zarządzania w wielu organizacjach, a rozmowy oceniające to ważna część pracy menedżera: kompetencja oceniania pracy i prowadzenia rozmowy oceniającej staję się również ważną częścią korpusu kompetencji menedżerskich.
Ocena jest potrzebna pracownikowi, menedżerowi i organizacji, to akceptujemy w większości wszyscy. Jednocześnie z praktyki wiemy, jak łatwo zrobić z oceny i rozmowy oceniającej sztuczną procedurę, pracę do odbębnienia, grę w „żeby nikomu nie podpaść – żeby było równo” lub naładowaną bolesnymi emocjami trudną rozmowę.
Miejsce szkolenia:
Tematyka treningu:
- System ocen : modele, przykłady
- Korzyści oceny : czy i po co ocena pracy?
- Ocenianie : pułapki, psychologia, rady
- Wyzwania systemu ocen i oceny w praktyce
- Rozmowa oceniająca : struktura, techniki, zasady, przygotowanie
- Wyzwania rozmowy oceniającej : fakty – interpretacje, różnice, emocje
- Pomocne umiejętności : słuchanie, pytania, feedback, dyskusja różnicy zdań
- Ćwiczenie rozmowy oceniającej: praktykowanie po obu stronach
- Wnioski : zostawię – zmienię – zacznę w rozmowie oceniającej
- „Skrzynka z narzędziami” do rozmowy oceniającej
Metody:
- Doświadczenie aspektów rozmowy oceniającej
- Refleksja wrażeń i wniosków z doświadczeń
- Dyskusja przykładów, teorii i modeli wyjaśniających
- Trening umiejętności / zachowań / nawyków
- Wnioski do codziennej praktyki zawodowej
- Wymiana doświadczeń i opinii