Czy i dlaczego śmiech leczy cz. 2
Relacje
Mimo wielu zapewnień zgoda miedzy nami jest ciągle zagrożona rywalizacją, pola miłości szarpane pożądaniem, a chwile spokoju w osadzie zagrożone wieściami o napadach ego. Odwiedziny śmiechu to takie święto, bachanalia gdzie na chwilę połączeni i zrównani oddajemy się przyjemności, wędrujemy szlakiem poza rutyną i w tańcu brzucha zapominamy o wrogości. Czytaj więcej
Czy i dlaczego śmiech leczy?
Pierwszym naocznym, powszechnie dostępnym argumentem, że śmiech ma uzdrawiające moce są dwie proste obserwacje. Osoba, która się śmieje, najczęściej przeżywa pozytywne uczucia radości, zadowolenia, wesołości, miłości, za którymi stoją akceptacja, bezpieczeństwo, ciekawość, więc samo dobro, które niesie nas w krainy zdrowia. Również grupy śmiejących się ludzi są w stanie zadowolenia, radości wspólnego przeżywania i bycia ze sobą. Buduje to dobre więzi, daje wsparcie i poczucie przynależności, której jako istoty żyjące w dość obojętnym kosmosie potrzebujemy jak złota i nalewki malinowej. Czytaj więcej
Śmiechu można się nauczyć
Śmiech to zdaniem Kartezjusza „dźwięk nieartykułowany i głośno się rozlegający”. Różne są powody i różne teorie dlaczego i z czego ludzie się śmieją. Pewne jest, że wszyscy doświadczamy dobroczynnego wpływu śmiechu.
Czytaj więcej
"Bądź sobą!": wezwanie – potrzeba – możliwość – konieczność – moda?
Z wielu scen i tekstów motywacyjnych słychać wezwanie – bądź sobą!!!
Tak mocno i pewnie, że u niektórych z nas budzi ono niepewność, czy aby rzeczywiście i dobrze wypełnią jego treść, czy są sobą. Wraz z tą niepewnością pojawia się lęk, spadek poczucia wartości i/lub niekiedy paniczne, impulsywne nadrabianie braków w byciu sobą.
Rzadko, bardzo rzadko za refleksją czy jestem w pełni i dobrze sobą, idzie gotowość do analizy – sobą, czyli kim? Rzadko również inspiruje nas do wytrwałej pracy, aby rozpoznać siebie i tak kierować sobą w każdej chwili, aby prawdziwie być sobą.
Trener i samoświadomość cz.2
Metoda
Główną metodą poszerzania świadomości i bardziej „myślącego życia” trenera (nauczyciela) są pytania, które w samotności lub w spotkaniu z innymi może on sobie zadawać. Oto niektóre z pytań, aby rozpocząć myślenie o wartościach i pojęciach istotnych dla osoby i dla pracy trenera.